Programma jeugd 2017

Programma jeugd 2017 :

In 2017 zijn er weer verschillende activiteiten voor de jeugd:
1. De Jeugdviscursus 2017
De Jeugdcommissie van HSV 't Alvertje te Oostrum organiseert, bij voldoende deelname, in 2017 weer een "gratis" viscursus voor de jeugdleden van 9 tot en met 12 jaar. Tevens krijgen de deelnemers van de viscursus die nog geen lid zijn van het Alvertje een gratis jeugdvispas voor 2017.
Cursustijden:
Woensdag 31 mei van 15.00 tot 17.00 uur
Woensdag 7 juni van 15.00 tot 17.00 uur
Woensdag 14 juni van 15.00 tot 17.00 uur
Zaterdag 17 juni wedstrijd van 14.00 tot 16.00 uur en diploma uitreiking.
Waar is de cursus?
De cursus wordt gehouden in de schuilgelegenheid en de jeugdvijver bij visvijvercomplex “het Wanssums Ven”.
Wat moet je zelf meenemen?
De jeugdcommissie zorgt voor de visspullen. Je hoeft dus alleen maar regenkleding en laarzen mee te brengen.
Wat ga je leren?
Bij deze viscursus ga je op de eerste plaats echt leren vissen. Bovendien leer je het in orde maken van je visspullen zoals vislijntjes en onderlijntjes. We laten je zien hoe je zelf een lokvoertje maakt en hoe je moet voeren. Verder leer je hoe je een gevangen vis behandelt en onthaakt.
Bovendien leer je de verschillende vissoorten kennen en waar je ze aan kunt herkennen.
Tijdens de cursus wordt het geleerde aan de jeugdvijver toegepast. De cursus wordt afgesloten op zaterdag 17 juni in de vorm van een wedstrijd en daarna de diploma uitreiking.
Wat moet je doen als je aan de cursus wilt deelnemen?
Als je mee wilt doen aan de jeugdcursus stuur dan een mail naar info@hsvhetalvertje.nl
Schrijf hierin: aanmelding voor jeugdcursus, je voonaam, je achternaam en je geboortedatum. Als je nog geen vergunning van het Alvertje hebt en toch aan de cursus mee wilt doen, krijg je een gratis jeugdvispas voor 2017. Je mag daarmee dan tot 1 januari 2018 vissen. Meld je wel aan voor 24 mei dan weten we wie er meedoet en kunnen we voor voldoende helpers zorgen.
Jeugdkoningsvissen:
Dit is op zaterdag 19 augustus van 14 tot 16 uur rond de jeugdvijver. De deelnemers worden dan om 13.15 uur bij de schuilgelegenheid verwacht voor de loting van de plaats nummers. Er hoeft geen inschrijfgeld te worden betaald en iedereen krijgt prijs.
De jeugddag:
Op deze middag is er een wedstrijd waarbij een jeugdlid samen met een familielid of bekende vist. Deze jeugddag is op zaterdag 26 augustus van 14.00 tot 16.00 uur bij de jeugdvijver. De deelnemers worden dan om 13.15 uur bij de schuilgelegenheid verwacht voor de loting van de plaats nummers. Er hoeft geen inschrijfgeld te worden betaald en ieder jeugdlid krijgt een prijs.
Bovendien zijn er bij bovenstaande wedstrijden natuurlijk een aantal bekers te winnen.
Als je mee wilt doen aan het koningsvissen of de jeugddag, stuur dan een mail naar info@hsvhetalvertje.nl
Schrijf hierin: je voornaam, je achternaam en je geboortedatum.
Schrijf er bovendien bij aan welke wedstrijd je wilt meedoen.
Elk jeuglid dat op 1 januari 2017 nog geen 14 jaar was, kan meedoen.
Namen en mailadressen van de commissieleden:

Voorzitter:
Piet Beijersbergen Mail:p.beijersbergen1@home.nl