Vergunning ALVERTJE

Mag ik vissen in het Wanssums Ven?

De verschillende vergunningen in 2019:
SeniorenVISpas
voor leden van 18 t/m 64 jaar

65plus VISpas
vergunning voor leden van 65 jaar en ouder

In het jaar waarin men een grensleeftijd bereikt, valt men in de betreffende categorie. Iemand die in 2019, 18 jaar wordt dient voor 2019 een seniorenVISpas te kopen en iemand die in 2019, 65 jaar wordt, krijgt over heel 2019 al 65+ korting

Voor de jeugd is het echter iets anders geregeld. De peildatum is hier 1 januari 2019. Iemand die dan nog 13 jaar is, heeft heel 2019 geen VISpas nodig (ook al wordt hij dan 14) maar heeft voldoende aan een JeugdVISpas.

JeugdVISpas
Vispas voor leden t/m 13 jaar.
Men heeft hiermee dezelfde rechten als houders van de VISpas (dus vissen met 2 hengels, alle aassoorten en vissen op roofvis)

Extra VISpas
Is uitsluitend verkrijgbaar als men al een VISpas van een andere vereniging heeft. De Extra VISpas kost, voor vissers die al langer lid van het Avertje zijn, alleen de contributie en € 3,50 voor het pasje.

Voor nieuwe leden ligt de zaak iets anders.
De voorschriften van Sportvisserij Nederland hieromtrent zijn als volgt:
Nieuwe leden van het Alvertje, die al lid zijn van een andere vereniging betalen voor deze Extra VISpas in eerst instantie de contributie (€ 30,-) en de volledige afdracht (€ 23,50) aan de vereniging.
Hier is dan dus sprake van dubbele afdracht.
Men kan deze dubbele afdracht zelf terugvragen bij Sportvisserij Nederland. Dat kan d.m.v. het invullen van een wijzigingsformulier. Klik hier om bij het wijzigings-formulier te komen.
Als dan blijkt dat er door betreffende visser al afdracht is betaald via een andere vereniging, wordt het teveel betaalde bedrag; € 20,- op hun bankrekening teruggestort.

ATA.
Dit is de Aanvullende Toestemming van het Alvertje.Met deze toestemming mag men nachtvissen in vijver 1, 2 en 4 van het Wanssums Ven en tevens een voerbootje gebruiken op betreffende vijvers.Er worden per jaar maxiaal 300 ata's uitgegeven, is dit aantal bereikt kan men op een wachtlijst geplaatst worden
Men dient minimaal 18 jaar te zijn om te mogen nachtvissen en men moet minimaal 1 jaar lid zijn van onze vereniging. Daarom is voor jeugdleden nog een aparte voerboot toestemming verkrijgbaar. Leden van het Alvertje die de aanvullende toestemming willen hebben, kunnen zich melden via info@hsvhetalvertje.nl .
Voor niet-leden is er geen enkele mogelijkheid meer om gedurende de nacht te vissen in onze vijvers.
Voor meer info klik de knop karpervissen en vervolgens nachtvissen.
Attentie:
Verwissel deze vergunning niet met de nachtvis-vergunning die door Sportvisserij Nederland wordt uitgegeven en waarvoor u van hun een hologram sticker krijgt om achter op uw VISpas te plakken. Deze nachtvisvergunning is niet geldig bij het Wanssums Ven.
Kosten voor een ATA € 10,-

Vijververgunning Land van Molenbeek
Met deze vergunning mag worden gevist in 9 vijvers in de regio.
Dit zijn de vijvers van:
H.S.V. De Put America
H.S.V.‘t Bliekske Horst
H.S.V. Eendracht Broekhuizenvorst
H.S.V.‘t Voorntje Grubbenvorst
H.S.V.Willem Barentz Lottum
H.S.V. De Roerdomp Venray
H.S.V. Het Alvertje Oostrum
H.S.V.Grondel Geduld Meerlo&Blitterswijck.
H.S.V. de Karper Lomm
Voor meer informatie over de ligging en de reglementen van deze vijvers, klik de knop "Vijverpas land van Molenbeek" hiernaast.

Wij verkopen deze vergunning uitsluitend aan leden van het Alvertje, of vissers die besluiten om lid van het Alvertje te worden (dus een voorlopige vispas hebben gekocht).

De vijverpas is verkrijgbaar bij onze verkooppunten; van de Ligt Allicht in Wanssum en in Venray.
Men kan de vijverpas ook als volgt bestellen:
U mailt uw naam en adresgegevens, geboortedatum en het nummer van uw vispas of voorlopige vispas naar info@hsvhetalvertje.nl
U maakt € 13,50 (€ 12,50 voor de vergunning en € 1,00 voor administratie en verzendkosten) over naar onze bankrekening. Het nummer hiervan ontvangt u als antwoord op uw mail.

Bootvergunning
Een dergelijke kaart geeft het recht een visbootje in het Kasteelhaventje in Geijsteren te leggen. De maten van de boten zijn aan bepaalde regels gebonden. Zie hiervoor de pagina "kasteelhaventje".
De bootvergunning wordt geleverd in de vorm van een kaart.Hierop staan de gevens van het lid.
Kosten bootvergunning € 75,-

Reserve-bootkaart
Vergunning voor personen die als tweede bezitter gebruik willen maken van een boot die in het haventje ligt.
De reserve-bootkaart wordt eveneens geleverd in de vorm van een kaart.
Kosten reserve bootkaart € 15,-

Weektoestemming;
Voorheen weekvergunning
Vergunning voor niet-leden die enkele dagen in een bepaalde week in onze vijver willen vissen.
Kosten € 15,- per week.
Een VISpas is hierbij niet nodig.

Dagtoestemming;
Voorheen dagvergunning
Vergunning voor niet-leden die eens een keer een dagje in onze vijver willen vissen. Kosten 5 euro per dag.
Een VISpas is hierbij niet nodig.
Deze toestemmingen zijn niet te koop aan de vijver, maar dient u vooraf te kopen bij een van onze verkooppunten. (zie hieronder).Voor het vissen zonder toestemming staat bij controle door politie of BOA een boetebedrag van 130 euro.

Over dagtoestemmingen en weektoestemmingen nog het volgende;
Als u gepland hebt een dag te komen vissen en u hebt, bv omdat u te ver weg woont en vroeg wilt gaan vissen, niet de mogelijkheid een toestemming vooraf bij onze verkooppunten te kopen, dan bestaat de mogelijkheid om deze toestemming per bank te betalen en per post toegestuurd te krijgen. U dient dan wel minimaal een week voor de visdatum contact op te nemen met info@hsvhetalvertje.nl. In die mail dient u dan uw n.a.w. gegevens en uw geboortedatum aan te geven. Wij sturen u dan per mail de betalingsgegevens en na betaling sturen wij dan per post een gedateerde toestemming op naam. De porto en administratiekosten bedragen 1 euro die bovenop de prijs van de toestemming komt.

Overige vergunningen:
Helenavaartvergunning
Met deze vergunning mag worden gevist in de Helenavaart.
Kosten Helenavaartvergunning € 5,-

Diepeling-vergunning
Deze vergunning heeft men nodig om op het grindgat "de Diepeling" tussen Tienray en Castenray te mogen vissen.
De vergunning is voor onze leden gratis verkrijgbaar maar dient wel te worden aangevraagd. Dit kan via ons e-mailadres of telefonisch bij de secretaris.

Tot slot hebben onze leden nog de mogelijkheid een abonnement te nemen op "het Visblad", het officiële orgaan van de Sportvisserij Nederland. Dit blad staat boordevol informatie over allerlei vormen van vissen.
Kosten Visblad € 9,-

Opmerking vooraf:
Als u geen vispas van het Alvertje hebt of geen vijverpas "Land van Molenbeek", dient u, voordat u gaat vissen in het Wanssums Ven, een dag of weekvergunning te kopen bij een van onderstaande verkooppunten
Waar zijn VISpassen van 't Alvertje en dag en weektoestemmingen verkrijgbaar?

Discus van de Ligt Allicht Wanssum
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Brugstraat 13 Wanssum

Discus van de Ligt Allicht Venray.
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag van 9.30 tot 18.00 uur, vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Leunseweg 47A Venray

Alleen dagtoestemmingen zijn verder verkrijgbaar bij:
BP tankstation aan de Rijksweg in Well.
Als u vanuit Wanssum de brug over rijdt, ziet u het bij de rotonde meteen liggen.
Het tankstation is 365 dagen per jaar geopend.
De openingstijden zijn als volgt:
Maandag t/m vrijdag van 6.00 uur tot 21.00 uur
Zaterdag van 7.00 uur tot 21.00 uur
Zondag van 8.00 uur tot 21.00 uur.

Als nieuw lid kunt u ook bij de ledenadministateur een VISpas bestellen.
U krijgt uw pas dan nadat het verschuldigde bedrag per bank is overgemaakt. Deze manier is dus omslachtiger dan even bij een van bovengenoemde hengelsportzaken binnen te lopen.
Wilt u toch op deze wijze uw vergunning krijgen, stuur dan een mail naar info@hsvhetalvertje.nl met daarin uw voorletters, achternaam, adres + postcode + woonplaats en uw geboortedatum
U krijgt dan het bankrekeningnummer waarheen de contributie moet worden overgemaakt.
Personen die al langer lid zijn, krijgen eind november van betreffend jaar een contributierekening toegestuurd. Als het verschuldigde bedrag is voldaan, krijgt u uw vergunning thuisbezorgd/gestuurd.
Het is ook mogelijk om ons te machtigen om 1 keer per jaar de de kosten van de VISpas en eventuele andere vergunningen af te schrijven van uw bankrekening. Dan krijgt u voortaan elk jaar vóór 1 januari uw vergunningen toegestuurd. De contributie voor 2019 wordt eind november 2018 van uw rekening afgeschreven.
Wilt u van deze mogelijkheid gebruik maken, stuur dan een mail naar info@hsvhetalvertje.nl en u krijgt een machtigingskaart toegestuurd.