20 jaar karper-wedstrijd HSV het Alvertje

Dinsdag, 7 september 2021

Bron: Peter Beelen

20 jaar karper-wedstrijd HSV het Alvertje

In het weekend van 3,4 en 5 september jongstleden werd het tweede deel van de jaarlijkse karper-wedstrijd gehouden. Zoals bekend wordt gestreden op vijver 1 en vijver 2.
Vrijdagmiddag werd gestart. De eerste 36 uren verliepen moeizaam, met weinig vangsten op beide wateren.
Op zaterdag wordt om ongeveer 12.00 uur tot 13.00 uur een pauze ingelast. Met een goed verzorgde barbecue werd de innerlijke mens gesterkt. Informatie werd uitgewisseld zodat men een idee had hoe de wedstrijd er voor stond.
Daarna weer aan de slag om tot zondagmiddag 12.00 aan het water te zitten en de nodige karpers binnen te halen. Gelukkig verliep het tweede deel van de wedstrijd beter en waren er meer vangsten.

Na afloop werd de prijsuitreiking verricht door de voorzitter. Dit gebeurde onder dankzegging en woorden van waardering. In het bijzonder aan Hay Linders, die gedurende 20 jaren het voortouw heeft genomen om deze wedstrijden succesvol te laten verlopen. Hay heeft dit de afgelopen 20 jaren met veel plezier en inzet gedaan. Nu heeft hij te kennen geven het stokje te willen overdragen aan andere leden om deze wedstrijd jaarlijks te laten plaatsvinden.

Alle leden weten wel dat Hay dagelijks bezig is met HSV het Alvertje, aan de vijver voor onderhoud, controle werkzaamheden enz. enz. Hiervoor is Hay twee jaar geleden ook geëerd met het Alvertje voor verdienste.

Hay, hartelijk dank voor het organiseren van deze karper-wedstrijden, 2 decennia lang.

Namens het bestuur en leden.

Einduitslag Karper-wedstrijd 2021

1. John Hoeben              239 pond