Jeugdviscursus 2017

Verslag jeugdcursus 2003
Verslag jeugdcursus 2015

Jeugdviscursus 2017.
Voor de jeugdviscursus 2017 hadden zich 9 cursisten aangemeld. Daarbij waren 7 kinderen die nog geen lid van het Alvertje waren en die daarom een gratis jeugdVISpas kregen.
De cursus werd gegeven op 3 woensdagmiddagen in juni. Dit alles vond plaats rond de jeugdvijver van het Wanssums Ven. De slotdag was op zaterdag 17 juni met een wedstrijdje tussen de cursisten en een feestelijke diploma en prijsuitreiking.
Na afloop van de wedstrijd, waarbij ook een aantal ouders aanwezig waren, werden allereerst, onder het genot van limonade en broodjes worst of frikadel, de diploma’s uitgereikt door de voorzitter van de jeugdcommissie en organisator van deze cursus, Piet Beijersbergen van Henegouwen en de secretaris van de jeugdcommissie Henk Theeuwen.
De bekers werden uitgereikt door Piet Beijersbergen en Carel Schmidt, ook lid van de jeugdcommissie.
Zoals u in de uitslag ziet, heeft iedereen behoorlijk wat vis gevangen (kleine vis is 1 punt en een grote 3) een teken dat de cursus nu al resultaat oplevert.
Deze cursus was niet mogelijk geweest zonder een aantal enthousiaste vrijwilligers. De wedstrijdcommissie dankt deze sportvissers dan ook hartelijk voor hun inzet.
De uitslag van de wedstrijd:

Totale lengte
Thies Derks
8 punten
7
Phileine Heldens en Bram van Bommel konden helaas niet bij de afsluitende middag aanwezig zijn