Informatie Vergunningen 2021

Zondag, 27 december 2020

Informatie over enkele wijzigingen, aanpassingen rondom het verkrijgen van toestemmingen, vergunningen.

Met ingang van 01-01-2021 zullen de verkooppunten Van der Ligt in Venray en Wanssum alleen nog Dag-toestemmingen/vergunningen verkopen net als het BP tankstation in Well.
Men kan hier niet meer terecht voor het verkrijgen van andere toestemmingen of het aanvragen van een nieuw lidmaatschap.

Om de toestemmingen/vergunningen Vispas, Jeugdvispas of Extra vispas aan te kunnen vragen verwijs ik u naar de informatie zoals deze is weergeven op de site van HSV Het Alvertje,HSV 't Alvertje - VISpas 2021 aanvragen (mijnhengelsportvereniging.nl)

Alle overige Extra toestemmingen/vergunningen gaan via de vereniging, zoals ATA nacht/voerboot toestemming, Land van Molenbeek vijverpas, Jeugd- Helenavaart toestemming of een Bootkaart, zie hiervoor de informatie op het tabblad Vergunningen.
Een verleende toestemmingen zal worden toegevoegd aan de ledenadministratie Sportvisserij Nederland tot wederopzegging.

Nieuw is de Meevistoestemming welke ook mogelijk is op het vijvercomplex met ingang van 2021, zie hiervoor de informatie bij Vergunningen>Meevistoestemming.

De site HSV Het Alvertje is voorzien van de meest recente informatie t.a.v. vergunningen/ lidmaatschap, reglementen, nieuws e.d. maak gebruik van de informatie die op de site staat vermeld.

Indien je tijdig de betalingen voor de en de Extra toestemmingen/vergunningen heb gedaan, kun je deze in januari 2021 ontvangen.

Bij het aanvragen van een Extra toestemmingen, hou dan rekening met een verwerkingstijd van 2 weken bij het aanvragen, betaling tot ontvangst per post.

Na elke bestuursvergadering plaatsen we het item “Nieuws vanuit het Bestuur” waarin we delen met de leden welke afspraken of aankondigen u kunt verwachten, en staan de datums van de bestuursvergaderingen vermeld.

Wist je trouwens dat je via www.mijnsportvisserij.nl alle zaken rond jouw VISpas zelf snel en gemakkelijk online kunt regelen?
Denk o.a. aan:
  • Adreswijziging;
  • Aanschaffen Landelijke NachtVIS- en/of Derde Hengeltoestemming;
  • Aanvragen gratis MeeVIStoestemming;
  • Downloaden ‘Tijdelijk bewijs van Lidmaatschap;
  • Aanvragen nieuwe VISpas bij verlies;
  • Opzeggen lidmaatschap (opzegtermijn: voor 1 oktober van het lopend jaar).
Inloggen op MijnSportvisserij doe je met je VISpasnummer plus e-mailadres.

Leverdatum VISpas
De leveringen van de VISpas geschied via Sportvisserij Nederland, afhankelijk van het betalingsmoment,
Indien je betaald hebt na 10-12-2020: dan ontvang je de VISpas rond 31 december
Heb je betaald na 16-12 2020: dan ontvang je de vispas rond eerste week januari

Voor leden die hun VISpas na 1 januari ontvangen, staan de tijdelijke bewijzen klaar op www.mijnsportvisserij.nl
Op deze manier kunnen ze direct gaan vissen op 1 januari 2021 en hoeven ze niet te wachten totdat de fysieke VISpas op de deurmat ligt

Veelgestelde vragen
In de online module ‘veelgestelde vragen’ kun je trouwens al de antwoorden vinden op heel veel vragen over visdocumenten.
Grote kans dat je het antwoord op jouw vraag hier al vindt: https://www.fishinginholland.nl/service/veelgestelde-vragen/  in diverse talen.

Sportvisserij Nederland is telefonisch bereikbaar op 0900-2025358 (€1,- per gesprek).
www: http://www.sportvisserijnederland.nl

Het Alvertje is te bereiken via info@hsvhetalvertje.nl