Lidmaatschap / Sponsoren

Lidmaatschap van de vereniging:
Goed viswater is nooit gratis, maar ...... als lid van "het Alvertje" krijgt u waar voor uw geld:
U hebt verschillende mogelijkheden om alle facetten van de hengelsport te beoefenen.
Hieronder vindt u een overzicht van de viswateren die bevist mogen worden als u lid bent van het Alvertje.

Allereerst onze prachtige vijvercomplex "het Wanssums Ven" met 4 mooie vijvers met een grondoppervlak van 16 hectare en een wateroppervlak van 8 hectare. In vijver 1 en 2 zwemmen ook grote karpers rond en is er een mooi bestand aan grote brasem en grote zeelt. Vijver 3 is de jeugdvijver en vijver 4 de wedstrijdvijver.
Vijver 5 is momenteel in aanleg.

Met de VISpas van het Alvertje mag u in het overgrote deel van de wateren in heel Nederland vissen.
Welke wateren dat zijn vindt u in de visplanner App en in de lijst van viswateren van Sportvisserij Nederland die u bij de VISpas krijgt.

De verschillende vergunningen
Vispas
vergunning voor leden van 18 t/m 64 jaar
65plus VISpas,
vergunning voor leden van 65 jaar en ouder

Jeugd VISpas

Jeugd-vispas
1.Als een jeugdvisser op 1 januari van dit jaar 14 jaar of ouder was dan heeft hij/zij de JEUGD-VISPAS nodig. Kosten € 49,00.
Dan is hi/zij volwaardig lid van Het Alvertje en mag je in ongeveer 90 % van het openbare water in Nederland vissen.
2.Als een jeugdvisser op 1 januari van dit jaar 13 jaar of jonger was dan heeft hij/zij 4 mogelijkheden om te gaan vissen.
a) Als de jeugdvisser alleen met een volwassene (18 jaar en ouder) die wel een VIS-pas heeft, en doe je dat met maximaal 1 hengel dan heb je geen extra document nodig. Kosten € 0,00.
b) De jeugdvisser kan een JEUGDVERGUNNING aanschaffen. Deze vergunning is alleen geldig voor het vijvercomplex Wanssums Ven. Kosten € 15,00.
c) Als de jeugdvisser ook wel eens met anderen of alleen of met meer dan een hengel vist heeft hij/zij JEUGD-VISPAS nodig. Kosten € 49,00.
d) De jeugdvisser kan ook een DAG TOESTEMMING kopen. Deze vergunning is alleen geldig op het vijvercomplex Wanssums Ven. Kosten € 5,00.

Extra VISpas
Is uitsluitend verkrijgbaar als men al een VISpas van een andere vereniging heeft.
De voorschriften van Sportvisserij Nederland zijn te zien bij aanvraag Extra vispas, op de bestelsite van Sportvisserij Nederland, aanvraag vispas.

Nachtvergunning ATA.
Dit is de Aanvullende Toestemming van het Alvertje
Met deze toestemming mag men nachtvissen in vijver 1, 2 en 4 van het Wanssums Ven en tevens een voerbootje gebruiken op betreffende vijvers.Er worden per jaar maxiaal 300 ata's uitgegeven, is dit aantal bereikt kan men op een wachtlijst geplaatst worden
Men dient minimaal 18 jaar te zijn om te mogen nachtvissen en men moet minimaal 1 jaar lid zijn van onze vereniging.
Leden vanaf 12 jaar mogen ook gebruik maken van een ATA vergunning mits ze onder begeleiding van ouder (vader of moeder) die ook lid is van de verenging en een ATA bezit.
Leden van het Alvertje die de aanvullende toestemming willen hebben, kunnen zich melden door € 13,50 (€ 12,50 voor de vergunning en € 1,00 voor administratie en verzendkosten) over te maken aan HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschap nummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.
Er wordt natuurlijk wel gecontroleerd of je aan de voorwaarde voor een nachtvergunning voldoet.

Voor niet-leden is er geen enkele mogelijkheid om gedurende de nacht te vissen in onze vijvers.

Verwissel deze vergunning niet met de nachtvis-vergunning die door Sportvisserij Nederland wordt uitgegeven en waarvoor u van hun een hologram sticker krijgt om achter op uw VISpas te plakken. Deze nachtvisvergunning is niet geldig bij het Wanssums Ven.

Vijverpas Land van Molenbeek

Met deze vergunning mag worden gevist in 9 vijvers in de regio. Dit zijn de vijvers van:
H.S.V. De Put America
H.S.V.‘t Bliekske Horst
H.S.V. Eendracht Broekhuizenvorst
H.S.V.‘t Voorntje Grubbenvorst
H.S.V.Willem Barentz Lottum
H.S.V. De Roerdomp Venray
H.S.V. Het Alvertje Oostrum
H.S.V.Grondel Geduld Meerlo&Blitterswijck.
H.S.V. de Karper Lomm

Voor meer informatie over de ligging en de reglementen van deze vijvers, klik de knop "Vijverpas land van Molenbeek"
Wij verkopen deze vergunning uitsluitend aan leden van het Alvertje, of vissers die besluiten om lid van het Alvertje te worden (dus een voorlopige vispas hebben gekocht).
De vijverpas is verkrijgbaar bij onze verkooppunten; van de Ligt Allicht in Wanssum en in Venray.

Men kan de vijverpas ook als volgt bestellen:
U mailt uw uw naam en adresgegevens, geboortedatum en het nummer van uw vispas of voorlopige vispas naar info@hsvhetalvertje.nl
U maakt € 13,50 (€ 12,50 voor de vergunning en € 1,00 voor administratie en verzendkosten) over naar onze bankrekening HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschapnummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.

Bootvergunning

Een dergelijke kaart geeft het recht een visbootje in het Kasteelhaventje in Geijsteren te leggen. De maten van de boten zijn aan bepaalde regels gebonden. Zie hiervoor de pagina reglement  "kasteelhaventje".
U maakt het bedrag over voor bootvergunningen contributie over naar onze bankrekening HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschapnummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.

Reserve-bootkaart
Vergunning voor personen die als tweede bezitter gebruik willen maken van een boot die in het haventje ligt.
U maakt het bedrag over voor bootvergunningen contributie over naar onze bankrekening HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschap nummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.

Dagtoestemming;
Voorheen dagvergunning
Vergunning voor niet-leden die eens een keer een dagje in onze vijver willen vissen. Kosten 5 euro per dag. Een VISpas is hierbij niet nodig.
Deze toestemmingen zijn niet te koop aan de vijver, maar dient u vooraf te kopen bij een van onze verkooppunten.

Overige vergunningen:
Helenavaartvergunning
Met deze vergunning mag worden gevist in de Helenavaart.

Diepeling-vergunning
Deze vergunning heeft men nodig om op het grindgat "de Diepeling" tussen Tienray en Castenray te mogen vissen.
Voor de uitgifte van deze vergunning is een maximaal aantal beschikbaar gesteld door Sportvisserij Limburg.
De vergunning is voor onze leden gratis verkrijgbaar indien nog voorradig en dient wel te worden aangevraagd via het secretariaat

Visblad
Mogelijkheid een abonnement te nemen op "het Visblad", het officiële orgaan van de Sportvisserij Nederland. Dit blad staat boordevol informatie over allerlei vormen van vissen.

Opmerking;
Als u geen vispas van het Alvertje hebt dient u, voordat u gaat vissen in het Wanssums Ven, een dagtoestemming te kopen bij een van onderstaande verkooppunten

Waar zijn VISpassen van 't Alvertje en dagtoestemmingen verkrijgbaar?
Discus van de Ligt Allicht Wanssum.
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Brugstraat 13 Wanssum
Discus van de Ligt Allicht Venray.
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag van 9.30 tot 18.00 uur, vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Leunseweg 47A Venray

Alleen dagtoestemmingen zijn verder verkrijgbaar bij:

BP tankstation aan de Rijksweg in Well.
Als u vanuit Wanssum de brug over rijdt, ziet u het bij de rotonde meteen liggen. Het tankstation is 365 dagen per jaar geopend. De openingstijden zijn als volgt:
Maandag t/m vrijdag van 6.00 uur tot 21.00 uur
Zaterdag van 7.00 uur tot 21.00 uur
Zondag van 8.00 uur tot 21.00 uur.

Back in Time Oostrum