Lidmaatschap / Sponsoren

Lidmaatschap van de vereniging:
Goed viswater is nooit gratis, maar ...... als lid van "het Alvertje" krijgt u waar voor uw geld:
U hebt verschillende mogelijkheden om alle facetten van de hengelsport te beoefenen.
Hieronder vindt u een overzicht van de viswateren die bevist mogen worden als u lid bent van het Alvertje.

Allereerst onze prachtige vijvercomplex "het Wanssums Ven" met 4 mooie vijvers met een grondoppervlak van 16 hectare en een wateroppervlak van 8 hectare. In vijver 1 en 2 zwemmen ook grote karpers rond en is er een mooi bestand aan grote brasem en grote zeelt. Vijver 3 is de jeugdvijver en vijver 4 de wedstrijdvijver.
Vijver 5 is momenteel in aanleg.

Met de VISpas van het Alvertje mag u in het overgrote deel van de wateren in heel Nederland vissen.
Welke wateren dat zijn vindt u in de visplanner App en in de lijst van viswateren van Sportvisserij Nederland die u bij de VISpas krijgt.

De verschillende vergunningen/ toestemmingen

Vispas, Jeugdvispas of extra Vispas zijn aan te vragen via Sportvisserij Nederland

Vispas
  • vergunning voor leden van 18 t/m 64 jaar
  • vergunning voor leden van 65 jaar en ouder (€ 3,50 korting)

Jeugd VISpas  (diverse opties)
1.Als een jeugdvisser op 1 januari van dit jaar 14 jaar of ouder was dan heeft hij/zij de JEUGD-VISPAS nodig. Kosten € 49,00.
Dan is hij/zij volwaardig lid van Het Alvertje en mag je in ongeveer 90 % van het openbare water in Nederland vissen.
2.Als een jeugdvisser op 1 januari van dit jaar 13 jaar of jonger was dan heeft hij/zij 4 mogelijkheden om te gaan vissen.
a) Als de jeugdvisser alleen met een volwassene (18 jaar en ouder) die wel een VIS-pas heeft, en doe je dat met maximaal 1 hengel dan heb je geen extra document nodig. Kosten € 0,00.
b) De jeugdvisser kan een JEUGDVERGUNNING aanschaffen. Deze vergunning is alleen geldig voor het vijvercomplex Wanssums Ven. Kosten € 15,00. (aanvragen via Jeugdvergunningen)
c) Als de jeugdvisser ook wel eens met anderen of alleen of met meer dan een hengel vist heeft hij/zij JEUGD VISPAS nodig. Kosten € 49,00.
d) De jeugdvisser kan ook een DAG TOESTEMMING kopen. Deze vergunning is alleen geldig op het vijvercomplex Wanssums Ven. (zie verkoop webshop)

Extra VISpas
Is uitsluitend verkrijgbaar als men al een VISpas van een andere vereniging heeft. Men betaalt dan een geringer bedrag voor de 2de vispas omdat men maar 1 keer de afdracht betaald voor Sportvisserij Nederland.
De voorschriften van Sportvisserij Nederland zijn te zien bij aanvraag Extra vispas, op de bestelsite van Sportvisserij Nederland, aanvraag vispas.
Als u via Sportvisserij Nederland tijdig de vergunningen hebt betaald, zullen deze tijdig voor het nieuwe lidmaatschapsjaar per post aan u worden verzonden.

Opzeggen van lidmaatschap dient te gebeuren voor 1 oktober van het lopend jaar, via info@hsvhetalvertje.nl of via het account bij Sportvisserij Nederland.

Alle extra vergunningen en toestemmingen worden door de vereniging zelf verstuurd, na betaling van de kosten voor deze vergunningen/toestemmingen worden deze per post verzonden.
Een verleende toestemmingen zal worden toegevoegd aan de ledenadministratie Sportvisserij Nederland en wordt automatisch verlengd tot wederopzegging.

Nachttoestemming ATA.
Dit is de Aanvullende Toestemming van het Alvertje
Nieuwe leden kunnen tot 1 oktober van het kalenderjaar een ATA aanvragen voor het jaar erna.
Er worden per jaar maximaal 300 ATA's uitgegeven, is dit aantal bereikt kan men op een wachtlijst geplaatst worden
Het recht op deze ATA toestemming vervalt als er 1 jaar geen lidmaatschap geld is betaald.
Met deze toestemming mag men nachtvissen in vijver 1, 2 en 4 van het Wanssums Ven en tevens een voerbootje gebruiken op betreffende vijvers.
Men dient minimaal 18 jaar te zijn om te mogen nachtvissen en men moet minimaal 1 jaar lid zijn van onze vereniging.
Leden vanaf 12 jaar mogen ook gebruik maken van een ATA vergunning mits ze onder begeleiding van ouder (vader of moeder) die ook lid is van de verenging en een ATA bezit.
Leden van het Alvertje die de aanvullende toestemming willen hebben, kunnen zich melden door € 13,50 (€ 12,50 voor de vergunning en € 1,00 voor administratie en verzendkosten) over te maken aan HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschap nummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.
Er wordt natuurlijk wel gecontroleerd of je aan de voorwaarde voor een nachtvergunning voldoet.

Voor niet-leden is er geen enkele mogelijkheid om gedurende de nacht te vissen in onze vijvers.
Verwissel deze vergunning niet met de nachtvis-vergunning of een derde vishengeltoestemming die door Sportvisserij Nederland wordt uitgegeven en waarvoor u van hun een hologram sticker krijgt om achter op uw VISpas te plakken. Deze nachtvisvergunning en derde hengel toestemming zijn niet geldig bij het Wanssums Ven.

Vijverpas Land van Molenbeek

Met deze vergunning mag worden gevist in enkele vijvers in de regio. Dit zijn de vijvers van:
H.S.V. De Put, America
H.S.V.‘t Bliekske, Horst
H.S.V.‘t Voorntje, Grubbenvorst
H.S.V.Willem Een, Broekhuizen
H.S.V. De Roerdomp Venray
H.S.V. Het Alvertje Oostrum

Voor meer informatie over de ligging en de reglementen van deze vijvers, klik de knop "Vijverpas land van Molenbeek"
Wij verkopen deze vergunning uitsluitend aan leden van het Alvertje, of vissers die besluiten om lid van het Alvertje te worden (dus een voorlopige vispas hebben gekocht).

Men kan de vijverpas ook als volgt bestellen:
U maakt € 13,50 (€ 12,50 voor de vergunning en € 1,00 voor administratie en verzendkosten) over naar onze bankrekening HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschap nummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.

Bootvergunning

Een dergelijke kaart geeft het recht een visboot in het Kasteelhaventje in Geijsteren te leggen.
Zie hiervoor de pagina reglement  "kasteelhaventje".
U maakt het bedrag over voor bootvergunningen contributie over naar onze bankrekening HSV het Alvertje, bankrekeningnummer NL18RABO0140003614 onder vermelding van je naam en lidmaatschap nummer en in welke extra vergunning je interesse hebt.

Reserve-bootkaart
Vergunning voor personen die als tweede bezitter gebruik willen maken van een boot die in het haventje ligt.

Dag toestemming;
Vergunning voor niet-leden die eens een keer een dagje in onze vijver willen vissen.
Een VISpas is hierbij niet nodig.
Deze toestemmingen dient u vooraf te kopen bij een van onze webshop

MeeVIStoestemming 2021
De MeeVIStoestemming is een schriftelijke toestemming voor één persoon om één dag gratis mee te mogen vissen met een VISpashouder, DIE TEVENS LID IS VAN HSV HET ALVERTJE.
Dit was al beschikbaar in een landelijk ingebracht water in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren.
Vanaf 01-01- 2021 gebruiken wij deze toepassing, ook voor ons gemak, aan het vijvercomplex van Het Alvertje in Oostrum.
Na het aanvragen van de MeeVISToestemming ontvang je een mail met daarin de aanvraag, zorg dat je deze MeeVIStoestemming bij je hebt als je gaat vissen.

Als lid van hengelsportvereniging Het Alvertje (VISpashouder) kun je dus familie, vrienden of kennissen die geïnteresseerd zijn gratis een dag meenemen om kennis te maken met het vissen.
De beste ambassadeur voor de sportvisserij ben jij!

Daarmee verlaagt het de drempel voor mensen die het vissen een keer willen proberen.
Zij hoeven niet meteen een VISpas aan te schaffen en lid te worden van een vereniging.

De MeeVIStoestemming is alleen geldig als gevist wordt, samen met de VISpashouder, onder dezelfde voorwaarden zoals gesteld in het Reglement Het Wanssums Ven.
Dit staat los van de voorwaarde die worden gesteld bij het aanvragen van een MeeVIStoestemming bij Sportvisserij Nederland.

Let op:
  • De MeeVIStoestemming is alleen overdag geldig (1 uur voor zonsopkomst tot 1 uur na zonsondergang) en voor maximaal 2 hengels.
  • Bestel alleen als je zeker weet met wie en welke dag je samen gaat vissen.
  • Je kunt maximaal drie keer bestellen en alleen met 3 verschillende mensen.
  • Iemand kan ook slechts 1 keer meevissen, daarna zal deze persoon zelf een VISpas moeten aanschaffen.
  • MeeVIStoestemmingen die eenmaal zijn aangemaakt zijn niet inwisselbaar. Vraag hem dus zo kort mogelijk voor de vissessie aan

Jachthaven Wanssum
Vissen in de Haven Wanssum voor leden van Het Alvertje is toegestaan van 15 oktober t/m 1 april
Vanaf de loopbrug Jumbo tot aan de café haven Wannsum, Loopbrug rechts naar café Links.

Helenavaartvergunning
Met deze vergunning mag worden gevist in de Helenavaart.

Diepeling-vergunning
Deze vergunning heeft men nodig om op het grindgat "de Diepeling" tussen Tienray en Castenray te mogen vissen.
Voor de uitgifte van deze vergunning is een maximaal aantal beschikbaar gesteld door Sportvisserij Limburg.
De vergunning is voor onze leden gratis verkrijgbaar indien nog voorradig en dient wel te worden aangevraagd via het secretariaat

Visblad
Mogelijkheid een abonnement te nemen op "het Visblad", het officiële orgaan van de Sportvisserij Nederland.
Dit blad staat boordevol informatie over allerlei vormen van vissen.

Opmerking;
Als u geen vispas van het Alvertje hebt dient u, voordat u gaat vissen in het Wanssums Ven, een dag-toestemming te kopen via de webshop

www.boiliefarm.nl