Lidmaatschap / Sponsoren

Lidmaatschap van de vereniging:
Goed viswater is nooit gratis, maar ...... als lid van "het Alvertje" krijgt u waar voor uw geld:
U hebt verschillende mogelijkheden om alle facetten van de hengelsport te beoefenen.
Hieronder vindt u een overzicht van de viswateren die bevist mogen worden als u lid bent van het Alvertje.

Allereerst onze prachtige vijvercomplex "het Wanssums Ven" met 4 mooie vijvers met een grondoppervlak van 16 hectare en een wateroppervlak van 8 hectare. In vijver 1 en 2 zwemmen ook grote karpers rond en is er een mooi bestand aan grote brasem en grote zeelt. Vijver 3 is de jeugdvijver en vijver 4 de wedstrijdvijver.

Met de VISpas van het Alvertje mag u in het overgrote deel van de wateren in heel Nederland vissen.
Welke wateren dat zijn vindt u in de visplanner App en in de lijst van viswateren van Sportvisserij Nederland die op de site van het Alvertje staat vermeld bij welkom berichten.

Kan ik vissen in Wanssums Ven?
Vergunningen worden door Sportvisserij Nederland verstrekt, en extra vergunningen zoals ATA, LVM en een Bootkaart worden de de ledenadministratie van Het Alvertje uitgegeven.

Wat kost een vergunning vanaf 2020
Opzeggen van het lidmaatschap of andere mutaties moeten worden doorgevoerd voor 1 oktober van het lopend jaar.

De verschillende vergunningen:

SeniorenVISpas
Voor leden tussen 18 en 64 jaar

65plus VISpas

Toestemming voor leden ouder dan 65 jaar
In het jaar waarin een limietleeftijd wordt bereikt, valt u in de juiste categorie.
Iemand die in het jaar 18 jaar oud wordt, moet vóór dat jaar een Senior VISpas kopen en iemand die in het jaar 65 jaar wordt, ontvangt de 65+ korting

Het witte boekje wordt niet meer verstrekt aan de leden, alleen bij de nieuwe leden bij verkooppunten. Op de vispas staat al dat je lid bent van ’t Alvertje. We gaan de aangepaste reglmenten uitgebreid op de website zetten en in de infoborden hangen bij de vijvers. Veranderd er iets dan komt dit op de site te staan.

Jeugd VISpas
Ik was 13 jaar of jonger op 1 januari van dit jaar
Ik vis alleen met iemand die een VISpas heeft, met een maximum van één hengel.
Goed nieuws Je hebt dit jaar geen document nodig. Veel plezier op het water!

Ik vis soms met anderen, alleen of met meer dan één hengel
Ze hebben de VISpas nodig. Dit is vaak veel goedkoper dan de VISpas.
Je ontvangt dit automatisch als je lid wordt van een vissersclub.
Bestel het direct online op www.vispas.nl en je kunt meteen het water op! of koop het in de viswinkel bij jou in de buurt.

Ik was 14 jaar of ouder op 1 januari van dit jaar
Als u op 1 januari van dit jaar 14 jaar of ouder was, heeft u dit jaar VISpas nodig. In Nederland kun je ongeveer 90% van het water vissen. Dit is een onmiddellijk bewijs van lidmaatschap van uw vereniging.

Extra VISpas
Is alleen beschikbaar als je al een VISpas van een andere club hebt.
De reglementen van Sportvisserij Nederland zijn als volgt:
Nieuwe leden van Alvertje, die al lid zijn van een andere vereniging, betalen eerst de volledige betaling aan de vereniging voor deze extra VISpas.
U kunt deze dubbele betaling terugvorderen bij Sportvisserij Nederland. Dat kan gedaan worden door een wijzigingsformulier in te vullen. Klik hier voor toegang tot het wijzigingsformulier.
Als blijkt dat een visser al betaald heeft van een andere vereniging, wordt het teveel betaald bedrag op je bankrekening teruggestort.

ATA.

Dit is de aanvullende goedkeuring van Alvertje.
Met deze toestemming kun je 's nachts op Wanssums Ven 1, 2 en 4 vissen en een voerboot bij relevante vijvers gebruiken en ze op een wachtlijst zetten.
Je moet minstens 18 jaar oud zijn om 's nachts te vissen en je moet minimaal 1 jaar lid zijn van onze club.
Leden van Alvertje die extra toestemming willen, kunnen zich registreren op info@hsvhetalvertje.nl
Voor niet-leden is er geen mogelijkheid om 's nachts in onze vijvers te vissen.
Aan een ATA zijn aparte vergunningskosten van toepassing.
Het is zeker geen vanzelfsprekendheid dat een lid een ATA krijgt overhandigt.

1. Er worden door de vereniging maximaal 300 ATA’s verstrekt in enig kalenderjaar, en je moet al 1 jaar lid zijn om deze te vergunning aan te mogen vragen.
2. Het lid moet tenminste de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt om in aanmerking te komen voor een ATA
3. Een lid dat 12 jaar of ouder is, maar jonger dan 18 jaar, kan alleen in aanmerking komen voor een ATA wanneer 1 van de ouders lid is van het Alvertje en ook daadwerkelijk de hengelsport bedrijft aan de vijvers op het Wanssums Ven. Tevens mag dit lid alleen nachtvissen in bijzijn van zijn vader of moeder.
Een oom, tante, vriend of welke andere volwassene ook is niet conform het gestelde hierboven.
4. Houdt een lid zich niet aan de vijver reglementen van hengelsportvereniging het Alvertje of wijkt het lid af van de algemeen geldende normen en waarden, dan kan de ATA meteen ingenomen worden.
Dit ter beoordeling van de aanwezige controleur of bestuurslid.
Op bovenstaande opsomming van regels zal onder geen enkel beding afgeweken worden.

Als vijververeniging moeten wij zuinig zijn op de gemaakte afspraken met de gemeente Venray. Het is een voorrecht om te mogen nachtvissen op het Wanssums Ven en zeker geen vanzelfsprekendheid.
Waarschuwing:
Verwissel deze toestemming niet in voor de licentie van Sportvisserij Nederland, waarvoor je een hologramsticker ontvangt die achterop je VISpas wordt geplakt.
Deze visvergunning voor nachtvissen is niet geldig in Wanssums Ven.

Vijverlicentie Land van Molenbeek
Met deze vergunning kun je vissen in 9 vijvers in het gebied.
Dit zijn de vijvers van:
H.S.V. The Put America
H. S. V. Bliekske Horst
H.S.V. Eendracht Broekhuizenvorst
H.S.V.'t Voorntje Grubbenvorst
H. S. V. Willem Barentz Lottum
H.S.V. De roerdomp Venray
H.S.V. De Alvertje Oostrum
H. S. V. Grondel Patience Meerlo & Blitterswijck.
H.S.V. de karper Lomm

We verkopen deze licentie alleen aan leden van Alvertje, die besluiten lid te worden van Alvertje (dus hebben ze een voorlopige licentie gekocht). Zie Pagina 'Land van Molenbeek'

De vijverpas is verkrijgbaar bij onze verkooppunten; van de Ligt Allicht in Wanssum en Venray.
U kunt de vijverpas ook als volgt bestellen:
U stuurt uw naam en adres, uw geboortedatum en het nummer van uw visvergunning of voorlopige visvergunning naar info@hsvhetalvertje.nl
U draagt € 13,50 (€ 12,50 voor de licentie en € 1,00 voor administratie- en verzendkosten) over naar onze bankrekening NL18RABO0140003614 onder vermelding van welke extra vergunning je interesse hebt.

Boot toestemming
Met deze kaart kun je een vissersboot plaatsen in het Kasteelhaventje in Geijsteren. De grootte van de boten is gebonden aan bepaalde regels. De bootlicentie wordt verstrekt in de vorm van een kaart.
Personen die een boot willen gebruiken die de tweede eigenaar is in de haven.
De reserveboot kaart wordt ook aangeboden in de vorm van een kaart.

Dag van de vergunning;
Toestemming voor niet-leden die eenmaal per dag in onze vijver mogen vissen. Kost 5 euro per dag.
VISpas is niet verplicht.
Deze vergunningen worden niet verkocht door de vijver, maar moeten vooraf worden gekocht bij een van onze verkooppunten. (zie hieronder)

Over dagrechten:
Als u van plan bent om te gaan vissen voor een dag en, bijvoorbeeld omdat je woont te ver weg en vroeg willen vissen, je hebt geen manier om een voorafgaande vergunning door onze verkooppunten te verwerven, is het mogelijk om deze licentie per bank te betalen aan u.
U moet dan ten minste één week voor de visdatum contact met ons opnemen via info@hsvhetalvertje.nl. In deze e-mail moet u uw n.a. Informatie en geboortedatum.
We sturen u vervolgens de betalingsgegevens per e-mail en na ontvangst van de betaling sturen wij u een gedagtekende machtiging per post. De verzend- en administratiekosten bedragen 1 euro plus de vergunningsprijs.

Andere vergunningen/ abonnement
Helenavaart toestemming
Met deze toestemming kun je in de Helenavaart vissen.

Visblad
Via Sportvisserij Nederland kan een abonnement worden aangevraagd voor het visblad.
Daarvoor krijg je iedere maand Hét Visblad – boordevol nieuws en interessante reportages over de sportvisserij in Nederland

Verkooppunten :

Dieren speciaalzaak XXL Wanssum
Maandag tot vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.
Brugstraat 13 Wanssum

Discus van de Ligt Allicht Venray.

Maandag tot en met donderdag van 9.30 tot 18.00 uur, vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Leunseweg 47A Venray

Alleen dagrechten zijn beschikbaar vanaf:
BP tankstation op Rijksweg in Well.
Als je over de brug vanuit Wanssum rijdt, zie je het direct op de rotonde.
Het tankstation is 365 dagen per jaar geopend.
De openingstijden zijn als volgt:
Maandag tot vrijdag van 6.00 tot 21.00 uur
Zaterdag van 7 tot 21 uur
Zondag van 8 tot 21 uur.

Cafe - Zaal  Back In Time Oostrum

Attackbaits Blerick

Het Peelkanaal (ook wel Defensiekanaal genoemd) vanaf de spoorwegovergang in Griendtsveen tot het vliegveld de Peel

Vervolgens een mooi stuk Maas en wel de westelijke oever vanaf het oude veer Well-Wanssum tot aan de Watervogel in........Maashees; totale lengte ongeveer 5 km.

Het Afleidingskanaal vanaf het Peelkanaal tot de spoorlijn in de Smakt.
Als lid van het Alvertje hebt u bovendien de mogelijkheid een ligplaats te krijgen voor uw visboot in het prachtige kasteelhaventje in Geijsteren.

Als lid van het Alvertje hebt u ook de mogelijheid om tegen een geringe vergoeding (12,50 euro per jaar) de visvijverpas "land van Molenbeek" te kopen waarmee u in 8 andere visvijvers in de regio Noord-Limburg mag vissen.
Voor meer informatie hierover zie pagina Land van Molenbeek".